Tips til den gode indflytterfest

By:

Du er endelig kommet på plads i dit nye hjem efter flytningen. Vennerne og familien har slidt og slæbt for at få tingene på plads det nye sted, og du vil derfor gerne sige tak til dem på ordentlig vis – og dette foregår selvfølgelig med en hyggelig og sjov indflytterfest. Men hvorfor ikke kræse lidt ekstra omkring gæsterne, nu hvor de har hjulpet dig så godt på plads? Uden dem vil du trods alt fortsat være i gang med at bære flyttekasser. Her kommer nogle tips til, hvordan du holder en god indflytterfest, hvor du kan få sagt ordentlig tak for hjælpen til dine venner og din familie.

 

Bestil lækker mad ude fra

Vi ved alle sammen, at vejen til folks hjerter er gennem deres maver. Derfor er det en rigtig god idé at sørge for god og lækker mad, når du holder indflytterfest. Hvis du ikke besidder de største kokkeevner, eller hvis du gerne vil bruge tiden på at være sammen med dine gæster fremfor at arbejde i køkkenet, kan du overveje at bestille maden ude fra. På denne måde er du sikker på mad af god kvalitet, samtidig med at du sparer tid på indkøb, tilberedning osv. Du kan læse mere om catering hos ebuffet.dk her.

 

Masser af drikkevarer

Det er vigtigt, at gæsterne ikke sidder ved bordet og er tørstige, og derfor skal du sørge for, at der er drikkevarer nok til festen. Afhængig af gæsternes præferencer kan du vælge en masse forskellige typer af drikkevarer. Du kan lave lækre drinks, servere kolde øl, hjemmelavet lemonade eller sodavand. Uanset hvilken type drikkevarer du vælger, kan du vælge at gøre noget specielt ud af dem. Hvis du serverer drinks, kan du pynte glassene med sugerør eller små paraplyer. Serverer du derimod øl, kan du stille flotte spande frem med masser af isterninger. Lemonaden kan opbevares i smukke glaskander med frisk frugt, og sodavandene kan anrettes i glas med sukkerkanter.

 

Lav spillelister til musikken

Musikken har en stor betydning for festen. Du kan skabe en hyggelig stemning med rolig musik, eller du kan skabe festlighed med festmusik. Om du vælger den ene type musik fremfor den anden er dit eget valg, men du kan med fordel oprette spillelister med alle sangene, inden gæsterne ankommer. På den måde undgår du, at stemningen ødelægges af dårlige sange, eller at der skal bruges tid på at skifte sang hele tiden.   

Posted in: ebuffet.dk